Двигуни з прямим впорскуванням палива стають все популярнішими, і на сьогоднішній день зустрічаються практично у всіх автовиробників. А, купивши такий автомобіль, власник рано чи пізно задається питанням економії за рахунок установки газобалонного обладнання. На сьогоднішній день для таких авто пропонується кілька різних варіантів ГБО, і вибрати оптимальний з них не завжди просто.

Складність вибору зумовлена ​​тим, що на мотори з прямим впорскуванням необхідно встановлювати обладнання, яке забезпечить і роботу мотора на газовому паливі, і збереже працездатність бензинових форсунок. Адже саме їх розпилювач знаходиться безпосередньо в камері згоряння, і під час роботи мотора він піддається впливу високих температур і тиску до 200 атмосфер, який створює паливний насос. Тому при роботі на газі таку бензинову форсунку не можна відключити, так як їй потрібно охолоджуватися протікаючим через неї паливом. Крім того, по каналах розпилювача має протікати паливо, щоб виключити їх закоксування. І на сьогоднішній день є лише кілька рішень для газифікації моторів з безпосереднім впорскуванням палива.

ГБО 6 покоління

Автогазові системи 6-го покоління передбачають подачу газу в камеру згоряння безпосередньо через бензинові форсунки. Таке обладнання на сьогоднішній день пропонують лише кілька виробників, а беруться за його монтаж та налагодження всього 2-3 СТО в Україні. А ті поодинокі машини з ГБО 6 покоління, які можна зустріти на наших дорогах, не завжди успішно експлуатуються. Причин тому кілька: висока чутливість до якості газового палива, складність в регулюванні газової подачі палива через бензинові форсунки, проблеми скипання газу в паливній рейці при температурах повітря більш + 30 °С. Крім цього, варто згадати високу вартість самої установки (від €2000 на 4-циліндрові мотори, до €3-4 тис. на мотори в 6-8 циліндрів), і практично повна відсутність гарантійної підтримки від виробника.

ГБО 4 покоління на пряме впорскування

Другий пропонований на сьогодні варіант – спеціальні автогазові системи 4-го покоління. Робота такого ГБО відбувається за алгоритмом, який передбачає одночасну подачу двох видів палива. Газова форсунка стоїть у впускному колекторі, і подає основну порцію палива, а бензинова відкривається на 5% -30% від номінальної подачі, одночасно охолоджуючись і зберігаючи чистими канали розпилювача. Сучасні газові блоки управління побудовані на потужних процесорах, і успішно справляються із завданням миттєвого перерахунку бінарної порції паливної суміші.

ГБО 4-го покоління для прямого впорскування дуже непросто правильно підібрати до авто, так як комплекти не універсальні. У зв’язку з тим, що всі автовиробники використовують різні алгоритми впорскування і, постійно експериментуючи, їх змінюють, під кожен мотор і під кожне авто пишеться своя окрема прошивка.

Складнощі вибору ГБО на пряме впорскування

Зробити правильний вибір людині, не знайомій з такими тонкощами, дуже складно. Найчастіше автовласник готовий навіть переплатити, аби встановити на свій автомобіль ГБО, яке буде нормально працювати.

Приблизно така ситуація і сталася з господарем Infiniti QX56, який на одному з СТО встановив високотехнологічне обладнання 6 покоління – автогазову систему ICOM JTG. Проте нормально її налаштувати не вдалося, і експлуатація не принесла очікуваного результату.

Варто зауважити, що це майже нормальна ситуація, адже підібрати газобалонне обладнання на мотор V8 (код VK56 VD), яким агрегатуються Infiniti QX56 і QX80, а також Nissan Patrol, вкрай складно. І на сьогоднішній день для установки на цей двигун є всього один спеціальний комплект ГБО 4 покоління на основі польського блоку управління STAG 400 DPI.

ЕБК STAG 400 DPI прекрасно працює на двигуні з прямим впорскуванням, забезпечуючи одночасну подачу до 80% газового палива, і до 20% бензину. Що гарантує нормальну і безпроблемну роботу мотора зі збереженням всіх його експлуатаційних характеристик. Крім цього, вартість такої автогазової установки значно нижче (40-45 тис. грн), ніж ГБО 6 покоління (близько €4000), що дозволяє звести термін окупності приблизно до 12-15 тис. км.

Бокси СТО Profigas покинули вже сотні аналогічних автомобілів, які успішно експлуатуються на газовому паливі. І це ще раз доводить той факт, що технології ГБО 6 покоління поки не виправдовують вкладених коштів, зате перевірені комплекти ГБО 4 покоління на пряме впорскування дозволяють власникам економити значні кошти на заправках.