Міф №1: ГБО дуже небезпечно

Одним з основних недоліків переобладнання багато хто називає небезпеку ГБО. Насправді газобалонне обладнання менш пожежонебезпечне, ніж бензинова паливна система. Газовий балон вироблений з високоякісної сталі товщиною 3-4 мм, що в порівнянні з пластиковим бензобаком дає значні переваги при можливих ДТП або наїздах на перешкоди.

Крім того, витоку газу не тільки малоймовірні, але і менш пожежонебезпечний, ніж витік бензину. Бензин випаровується повільніше, запалюється в більшому діапазоні концентрацій і довше створює вибухонебезпечну суміш з повітрям.

 

Міф №2: постійно присутній запах газу

Іноді можна чути твердження, що після переобладнання автомобіля завжди буде запах газу. Але при правильно змонтованому і налагодженому ГБО це твердження абсурдне. Електромагнітні клапани, що перекривають магістралі при зупиненому двигуні, повністю виключають витік, а при роботі мотора невеликі викиди незгорілого газу можуть відбуватися через вихлопну систему тільки через несправності системи запалювання. Єдиний варіант природного витоку можливий тільки при від’єднанні заправного пристрою. У цьому випадку в атмосферу справді викидається невелика порція газу. Якщо запах газу проявляється під час експлуатації, негайно перекрийте вентиль на балоні і вирушайте на СТО, де фахівці повинні провести діагностику і усунути витоки.

 

Міф №3: від ГБО прогорають клапана

Правда в цьому міфі тільки в тому, що «клапана дійсно прогорають». Причин тому кілька, але основна це несвоєчасне або некваліфіковане технічне обслуговування. При цьому вид використовуваного палива практично не грає ніякої ролі.

Нерідко трапляється прогар клапанів на бензині і головною причиною цього є несвоєчасна регулювання клапанів або збіднена суміш. При багатій або гомогенній (λ = 1) суміші частину термічного навантаження «знімає» незгоріле паливо, а при бідній паливній суміші відбувається значне збільшення температурного режиму роботи клапанів і їх сідел. А при роботі на неправильній бідній газо-повітряній суміші температура згоряння підвищується відразу на 200-250 °С, що з часом однозначно призведе до прогорання клапанів. Крім того, газо-повітряна суміш горить повільніше суміші бензину і повітря, тому процес згоряння може тривати навіть після відкриття випускного клапана. При цьому клапана і їх сідла піддаються перегріву, що знову ж таки призведе до прогару.

Виходячи з цього, можна сказати, що запорукою нормального функціонування є правильна настройка штатної паливної системи, підбір правильного ГБО і його кваліфіковане налаштування. Як запобіжні заходи, при переобладнанні машини на газ, можна порекомендувати використання системи додаткового змащування клапанів і сідел (Flash Lube) або ж установку варіатора кута випередження запалювання (УОЗ). Цей пристрій при роботі на газовому паливі динамічно змінює момент підпалу паливної суміші. А головним фактором, який дозволити максимально убезпечити двигун вашого автомобіля, є обов’язкова періодична перевірка клапанів і при необхідності їх регулювання.

 

Міф №4: ГБО не можна ставити на турбомотор

Цей міф народився дуже давно через те, що ГБО дійсно не можна було встановлювати на турбомотор з карбюраторною системою подачі палива. Однак, сучасне ГБО, яке функціонує за принципом звичайного інжектора, цілком може бути встановлено як на звичайний атмосферник, так і на мотор з турбіною або турбований двигун з прямим впорскуванням палива. Воно забезпечує необхідний тиск упорскування в усіх режимах роботи двигуна.

 

Міф №5: висока витрата газу і уявна економія

Буквально всі впевнені в тому, що «ГБО – це сумнівна економія». Основний аргумент такого твердження в підвищена витрата газового палива в порівнянні з бензином. І тут можна було б визнати міф справедливим, адже в будь-який автогазовий системі витрата газу все одно буде вище бензинового.

Якщо система неправильно налаштована, то різниця у витраті може становити до 50%, що категорично неприпустимо. При професійній установці та налаштування різниця у витраті зазвичай становить 10-15%. А з урахуванням різниці цін на бензинове і газове паливо сумарна економія витрат вийде близько 50% і це вже суттєво.

 

Міф №6: обов’язкове використання спеціальних свічок для ГБО

Це твердження не зовсім вірно. Багато виробників дійсно випускають свічки запалювання спеціально для автогазових систем. На таких свічках є маркування LPG (для газу). Насправді, мотори з ГБО цілком можуть працювати зі звичайними свічками, але тільки за умови нормального функціонування самої свічки.

 

Міф №7: дорогий сервіс ГБО

Побоювання з приводу дорожнечі газового сервісу марні. Якісне газобалонне обладнання при правильному монтажі і кваліфікованому налаштуванні здатне без проблем працювати довгі роки. При цьому воно вимагає обслуговування не частіше ніж штатні системи автомобіля. Планове ТО включає заміну одного-двох фільтрів, іноді може знадобитися заміна ремкомплектів редуктора або форсунок. Вартість такого сервісу помірна, особливо в порівнянні з економією, а єдиний недолік лише в тому, що для відвідування СТО вам доведеться один раз в півроку витратити власний час.

 

Міф №8: ГБО не допускає активний драйв

Сучасне ГБО передбачає такий режим роботи автогазової системи, при якому в разі розкручування мотора понад 4000-4500 об/хв він автоматично і непомітно перемикається на бензин. Після зниження оборотів система так само непомітно автоматично перейде на газ, що дає можливість повністю використовувати всі переваги потужності та тягові переваги бензинового палива, а також економічні режими при їзді на газі, без будь-якої шкоди для двигуна.

 

Міф №9: взимку на газі не заведеш

Правильний алгоритм роботи будь-якої газової апаратури такий: пуск на бензині, потім прогрів мотора і відповідно газового редуктора до робочої температури. Тільки після цього система здатна перейти на газ. Багато «фахівців» проводять настройку так, щоб бензин взагалі не використовувався для запуску. Але це груба помилка, адже в газовому редукторі при пуску на холодну «дубіють» і руйнуються гумові елементи, а на зимовому морозі газ, який не буде випаровуватися при недостатньо прогрітому редукторі, здатний залити свічки – причому так, що проблемно буде завестися навіть на бензині.

У нормально налагодженій системі таких проблем не буде. Єдину поправку слід зробити на те, що взимку прогрів мотора триває довше, а значить якщо ви проїжджали влітку всього 2-3 км до перемикання на газ, то взимку для цього може знадобитися 5-6 км пробігу.

 

Міф №10: на газі їздять тільки бідні

Насправді на газовому паливі їздять ті, хто вміє рахувати і не бажає витрачати зайві гроші. І чим вище витрата вашого автомобіля, тим більше ви будете економити на паливі. Як показує досвід СТО «ПрофіГаз» власники преміальних автомобілів замовляють установку ГБО на авто часом навіть частіше ніж господарі недорогих машин.